Szanowni Państwo! Niniejsza strona to archiwum Serwisu NaszeSudety.pl... Po najnowsze informacje z Sudetów zapraszamy na www.naszesudety.pl

mapa serwisu  mapa serwisu

Polecamy

Galeria

Sudety Zachodnie w obiektywie Michała Rażniewskiego
O tym, że Sudety Zachodnie są piękne i niepowtarzalne, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Michał Rażniewski swoimi zdjęciami potwierdza tylko ten fakt, zobaczcie zresztą sami...
Masyw Śnieżnika na starej fotografii
Prezentujemy fragment kolekcji starych zdjęć z Masywu Śnieżnika, której właścicielem jest Andrzej Dworakowski. Na jego stronie internetowej można znaleźć pełną galerię, a poza tym wiele innych ciekawych rzeczy
Artystyczna Galeria Izerska w Kromnowie
W Kromnowie, w uratowanym z ruiny dawnym kościele ewangelickim, znajduje się prowadzona przez Violettę Pietrzak, Artystyczna Galeria Izerska. Warto to miejsce odwiedzić, nie tylko ze względu na pięknie odrestaurowany zabytek...
Porsche we Vratislavicach nad Nisą
Zdjęcia z wystawy prezentujacej życie i dorobek słynnego na cały świat konstruktora pojazdów, Ferdynanda Porsche, który urodził się we Vratislavicach. Zdjęcia archiwalne, bo Vratislavice nie chcą Porschego...
Spalona ziemia - inscenizacja w Jedlince
27 kwietnia w Jedlince odbyła się inscenizacja działań wojennych w okresie I wojny światowej, w któej wzięło udział kilka grup rekonstrukcyjnych. Zapraszamy do obejrzenia fotoreportażu Tomasza J. Kostyły
Sudeckie impresje
W sieci można znaleźć wiele ciekawych stron z fotografiami i radować swe oczy sudeckimi na przykład widokami, gdy musimy siedzieć w domu, czy w pracy. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć Tomasza J. Kostyły i odwiedzin jego dużej galerii...
V Spotkanie NaszeSudety.pl - Dzień 3.
Trzeciego dnia właściwie rozjeżdżaliśmy się do domów i każda z małych grupek w poszczególnych samochodach realizowała swój własny program. Udawało nam się jednak spotykać w różnych konfiguracjach i składach
V Spotkanie NaszeSudety.pl - Dzień 2.
Drugiego dnia z samego rana dotarła do nas reszta ekipy i już w pełnym składzie (15 osób i pies) ruszyliśmy do Jeseníka, do tamtejszego minibrowaru, w którym raczyliśmy się długo i dogłębnie piwem produkowanym tutaj (fundował sponsor)
V Spotkanie NaszeSudety.pl - Dzień 1.
Pierwszego dnia (piątek, 19 kwietnia 2013 r.) pojechaliśmy najpierw do Hornej Lipovej, gdzie zobaczyliśmy Muzeum Śląskiego Semmeringu, a potem ruszyliśmy żwawo do Leśnego Baru, gdzie po dotarciu uraczyliśmy się piwem (dla kogo wystarczyło)
Październikowa zima
Zima w tym roku zawitała w Sudety już pod koniec października, a ujemne temperatury spowodowały, że śnieg utrzymuje się do tej pory. Prezentujemy zdjęcia Romana Krukowskiego, który wykonał je w okolicach Bukowca
Jesień w Górach Bystrzyckich
Za oknem plucha (przynajmniej we Wrocławiu), ale już od jutra meteorlodzy zapowiadają poprawę pogody, Piękny ma być piątek (z temperaturami do 23 stopni), ale także najbliższy weekend szykuje dla nas ładną pogodę
Schroniskowe psy sudeckie…
…i nie tylko. W dyskusjach na Forum wypłynął ostatnio temat psów sudeckich i ewentualnego istnienia lokalnej rasy. Mając nadzieję, że Pan Administrator nie przestraszy się zarzutu, że strony www.naszesudety.pl schodzą na psy
Relacja z III Spotkania okiem Jaśka (+ fotki)
Niestety obowiązki zawodowe nie pozwoliły Magdzie i mnie, by uczestniczyć w III Spotkaniu już od pierwszego dnia, czego szczerze żałujemy – zwłaszcza zwiedzania browaru w Olivětínie, bo w broumovskim klasztorze oboje byliśmy już kilkakrotnie
Galeria III Spotkania - dzień 3.
III Spotkanie naszesudety.pl odbyło się w dniach 16-18 marca 2012 roku, w malowniczych i gościnnych Górach Stołowych, w ich czeskiej części. Poniżej kilka zdjęć z trzeciego dnia wyjazdu...
Galeria III Spotkania - dzień 2.
III Spotkanie naszesudety.pl odbyło się w dniach 16-18 marca 2012 roku, w malowniczych i gościnnych Górach Stołowych, w ich czeskiej części. Poniżej kilka zdjęć z drugiego dnia wyjazdu...
Galeria III Spotkania - dzień 1.
III Spotkanie naszesudety.pl odbyło się w dniach 16-18 marca 2012 roku, w malowniczych i gościnnych Górach Stołowych, w ich czeskiej części. Poniżej kilka zdjęć z pierwszego dnia wyjazdu...
Świdnicki rynek nocą
Data: 30 czerwca 2011 r.
Wspomnienie majowej zimy
3 maja zima zaskoczyła nas całkowicie, o czym pisaliśmy w artykule ''Zima w maju'', spadło wówczas nawet do pół metra śniegu... Poniżej galeria zdjęć z Dusznik-Zdroju, które również pokryły się majowym śniegiem
Uzdrowiskowy Dolny Śląsk
Data: 3-5 marca 2011 r.
Powódź w Bogatyni - zdjęcia
Dzięki uprzejmości serwisu www.bogatynia.drw.pl prezentujemy serię zdjęć z dnia powodzi (7 sierpnia) i z dnia następnego...
Labská bouda – sentymentalnie
Pojawiające się ostatnio wieści dotyczące planowanego zburzenia Labskiej boudy w czeskich Karkonoszach (zob.: Czarne chmury nad Labską boudą) nastroiły mnie nieco sentymentalnie
Radzimowice - miejsce magiczne
Aparat: Sony Alfa 100
Data: 9 października 2008 r.
Wieża widokowa na Černej Studnicy
Aparat: Canon EOS 350D + Canon EF 22-55 mm f/4-5.6 USM
Data: 5 czerwca 2010
Třebechovice pod Orebem
Niewielkie (5611 mieszkańców w 2003 roku), ale urokliwe miasto w Republice Czeskiej. Założone zostało na szlaku handlowym w I połowie XIV wieku. Ponad miastem wznosi się Oreb (260 m), który dał nazwę husyckim orebitom
Okolice Hejnic
Ostatni w tym roku listopadowy weekend okazał się nadzwyczaj piękny. Podczas imprezy andrzejkowej Akademickiego Klubu Turystycznego, spędziłem dzień w okolicach Hejnic, skąd pochodzą poniższe zdjęcia
Jesień w Szczawnie-Zdroju
W ostatnich latach Szczawno-Zdrój przechodzi prawdziwą metamorfozę. Każdy odwiedzający uzdrowisko po kilku latach nieobecności, odkrywa w nim prawdziwie piękne zakątki, które wcześniej trudno było zauważyć
Opłatek Przewodnicki - 10 stycznia 2009 r.
W sobotę 10 stycznia odbył się tradycyjny Opłatek Przewodnicki. W tym roku gościliśmy w Sali Gotyckiej wrocławskiego Muzeum Archidiecezjalnego
Rajd Jesienny AKT
W tym roku przemierzaliśmy szlaki Jesioników, a że pogoda była cudowna (na dole), chmurzasta (na górze) - wrażeń mieliśmy co nie miara
Kvačianska dolina (Słowacja)
Autor: Waldemar Brygier
Data: 16 sierpnia 2008 r.